Het is al weer twee maanden na de verkiezingen, en nog steeds is er geen nieuw college. Vanaf 23 april zijn de drie partijen HBB, GroenLinks en PvdA met elkaar gaan formeren en gaan onderhandelen over een collegeakkoord. Hieronder de stand van zaken over de formatie sinds 23 april.

Op 24 april heeft GroenLinks Heemstede haar kandidaat-wethouder bekend gemaakt, Nicole Mulder (zie eerder bericht op de website). Daarna zijn de drie facties gaan onderhandelen over een collegeakkoord. Deze zijn nu, 17 mei 2018, in een afrondende fase. Wij hebben er vertrouwen in dat deze week de onderhandelingen afgerond gaan worden met positief resultaat. Het streven is om op 31 mei het nieuwe college te installeren.

Volgende week dinsdag, op 22 mei as. hebben wij samen met HBB en PvdA een openbare bijeenkomst met de raad georganiseerd. HBB, GroenLinks en PvdA hechten namelijk veel waarde aan de verdere versterking van de participatie van inwoners en aan een goede samenwerking met de raad in het werken aan de toekomst van Heemstede. Op 22 mei wordt samen met de raad verkend o.l.v. een externe deskundige wat de door het nieuwe college beoogde bestuursstijl betekent voor de raad, het college, de ambtelijke ondersteuning, en voor onze inwoners en organisaties in Heemstede.

HBB, GL en PvdA hebben uiteraard ook inhoudelijke ambities in het collegeakkoord. Ook daarin staan wij open voor ambities van alle leden van de raad en van de inwoners van Heemstede. Daarom wordt de bijeenkomst met de raad op 22 mei as. ook benut om aan alle raadsleden te vragen welke 3 concrete zaken zij graag aan het einde van deze raadstermijn gerealiseerd zouden  willen hebben. In juni willen we daarom een ontmoetingsavond organiseren op een locatie buiten het raadhuis met onze inwoners.

U bent welkom de 22e mei in de burgerzaal van het raadhuis v.a. 20:00 uur

Hieronder een link naar de uitnodiging voor de bijeenkomst van de 22e met daarin ook een verslag van de informatieronde vanaf de verkiezingen op 21 maart tot de start van de formatie.