De bibliotheek blijft gehuisvest op het Julianaplein. GroenLinks is gelukkig met deze beslissing. Het is voor kinderen, ouderen en fietsers een goed bereikbaar gebouw.

Wel zit de bibliotheek op die plaats al jaren in een te ruim jasje. Besloten is daarom om er een multifunctioneel gebouw van te maken waarin ook de politie gehuisvest zal worden. Met de politie is, vooruitlopend op de verdere besluitvorming en op de verbouw van het gebouw, afgesproken dat er per april 2016 in het gebouw een 3D-loket (digitale aangifte) gerealiseerd zal gaan worden.

Ook zullen er de nodige onderhoudswerkzaamheden en aanpassingen moeten worden gerealiseerd om het gebouw duurzamer en functioneler te maken.

Nog een aantal andere partijen, waaronder Stichting Wij (voormalig CASCA en Stichting WHO), enkele zorgaanbieders, een organisatie voor kinderopvang, alsmede een horeca-uitbater hebben met de gemeente inmiddels een convenant gesloten voor het toekomstig gebruik van het gebouw.

GL houdt vinger aan de pols, zeker waar het gaat om het in stand houden van het huidige aanbod en de huidige faciliteiten van de bibliotheek.