Beoogd Tweede Kamerlid van GroenLinks Nevin Özütok, nummer 12 op de kieslijst, komt op donderdag 23 februari a.s. naar Café De Eerste Aanleg in Heemstede. Nevin Özütok vertelt over de idealen en plannen van GroenLinks naar aanleiding van de komende Kamerverkiezingen. De bijeenkomst is vrij toegankelijk en start om 20.00 uur. Het adres van Café De Eerste Aanleg is Raadhuisstraat 103.

Nevin Özütok (1960) is een typisch voorbeeld van een selfmade woman. Zij was twaalf toen zij vanuit Turkije in Nederland kwam wonen. Afkomstig uit een groot gezin, woonachtig in Amsterdam Oost en waar studeren absoluut geen prioriteit was, slaagde zij erin om na haar HBO opleiding, een avondstudie sociologie te volbrengen aan de Vrije Universiteit. Zij werd voorzitter van de Ondernemingsraad van de VU en raakte daardoor gefascineerd door arbeidsverhoudingen. Een stap naar de FNV als vakbondsbestuurder was een logische. In 2006 zat zij als vervanger tijdelijk in de Tweede Kamer. Vanaf 2010 is zij stadsdeelbestuurder in Amsterdam Oost.

‘Met lef geloven in mensen’ is het motto van de sprankelende Nevin Özütok. Zij is pragmatisch, zoekt de dialoog op en is een gepassioneerde netwerker. In Amsterdam Oost heeft zij met haar uitgebreide portefeuille (o.a. zorg, welzijn, werkgelegenheid, milieu en energie) zeer veel bereikt.